Error!

U moet 18 jaar of ouder zijn om deze site te bekijken.

U moet 18 jaar of ouder zijn om deze site te bekijken. Bent U van de vereiste leeftijd?

Veelgestelde vragen

Wie zit er achter Enolia?

Enolia is een vennootschap naar Belgisch recht, geregistreerd in het Belgisch handelsregister. Het is daarom niet, zoals vaak het geval is op internet, een grote Europese multinational (of niet) met alleen een online verkoopplatform in België en jaarlijks miljoenen bestellingen verwerken door te doen alsof het lokaal handelt .

Onze medewerkers zijn Belgische en onze producten worden opgeslagen in België. Bestellingen worden door ons in België ook bereid vanuit onze winkel in Chaumont-Gistoux.

Hoe wordt de wijn gestockeerd?

Bij Enolia verkopen we alleen wijn die we kennen en aanbieden na het proeven en kiezen. We verkopen de voorraad van anderen niet en we controleren regelmatig ons gehele assortiment. Wij slaan de wijn op en sturen hem achteraf naar u op. Van opslag tot verzending via bpost (als u deze leveringsmethode kiest),behandelen alleen Enolia-medewerkers de producten..

Wat is jullie expertise?

Wijn is vooral een kwestie van smaak en delen. We beweren niet dat we een monopolie op smaak hebben of beter dan anderen weten welke wijn goed of uitstekend is. We kiezen wijnen die bij u passen en op u lijken en die volgens ons de criteria hebben om vriendelijk en interessant te zijn, zowel qua smaak als qua delen. Soms hebben ze een verhaal te vertellen, vaak openen ze de deur naar momenten van plezier en ontmoeting met vrienden of familie.

Voor de meest veeleisende, breiden we ook ons assortiment geweldige referentiewijnen uit, die iedereen kent en waarvan bekend is dat ze uitstekend zijn.Uiteindelijk ... het blijft een zeer subjectieve visie. Bij Enolia is er geen snobisme, de wijn is goed als je hem lekker vindt, wanneer hij je bevalt, wanneer hij overeenkomt met wat je mond verwacht en je vrienden waarderen.

Hoe jullie Contacteren?

De website is de eerste manier om contact met ons op te nemen. We hebben daarom een online chat-applicatie ontwikkeld waarmee u rechtstreeks, in realtime, rechtstreeks vanaf de Enolia-site contact met ons kunt opnemen. De chat-app is rechtsonder op al onze pagina's beschikbaar. Klik op de pijl, verzend uw bericht en u bent verbonden!

Deze functie is voornamelijk beschikbaar tijdens werkuren van onze winkel. Buiten deze uren kunt u de contactpagina of onze e-mail gebruiken: info@enolia.be.

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Uiteiindelijk kunt u tijdens de openingstijden contact opnemen met onze winkel of zelfs langskomen! Druk op de deur en wij verwelkomen u graag!

Is de site beveiligd?

Onze hele site maakt altijd gebruik van SSL. Dit betekent dat zodra u op de Enolia-site aankomt, al uw transacties worden gecodeerd en dat niemand behalve u en Enolia er toegang toe heeft. Dit betreft uw surfgedrag en natuurlijk des te "kritischer" bewerkingen die u kunt uitvoeren, zoals het coderen van uw persoonlijke gegevens, het plaatsen van een bestelling en het betalen ervan.

De site, maar ook alle partnermodules waarmee we onze transacties kunnen uitvoeren, zijn 100% veilig.

Meer details zijn beschikbaar op onze beveiligingspagina op de Enolia-site.

Zijn betalingen veilig?

De gehele Enolia-site wordt beveiligd door het SSL-protocol. Meer in het bijzonder worden de stappen met betrekking tot de betaling ook beschermd en gecodeerd door volledig veilige coderingsalgoritmen. Deze beveiligingsmethoden zijn dezelfde als die worden gebruikt door financiële of overheidsorganisaties en voldoen aan dezelfde beveiligingscriteria.

Bij Enolia is uw veiligheid onze prioriteit wanneer u online betaalt. We werken samen met de partner Mollie waarmee we u beveiligde interfaces kunnen bieden die rechtstreeks door uw bank beschikbaar worden gesteld.

Als u tijdens het bestelproces kiest voor betaling met een betaalpas, heeft Enolia, noch iemand anders, toegang tot uw betalingsgegevens. Dit gebeurt rechtstreeks tussen u en uw bank.

Hetzelfde geldt als u ervoor kiest om te betalen met Paypal of met een creditcard.

Ga voor meer informatie naar onze pagina over het beveiligen van betaalmethoden.

Blijven mijn persoonlijke gegevens vertrouwelijk?

Ja, al uw gegevens die u codeert bij het registreren of bij het bestellen op de Enolia-site zijn volledig beveiligd door SSL en opgeslagen op een volledig beveiligde server.

We gebruiken uw gegevens alleen voor de verwerking van uw bestellingen en - als u specifiek hebt gevraagd en aanvaard - om een goed beheer van de commerciële relaties tussen ons te garanderen.

U blijft eigenaar en meester van uw gegevens en u hebt het recht om deze te raadplegen, te wijzigen en te verwijderen. Neem voor alle informatie of verzoeken hierover contact met ons op.

Op de website van Enolia accepteren we de volgende betaalmiddelen:

Debitkaarten:

  • Bancontact
  • CBC/KBC Betaling
  • Belfius Betaling
  • ING Betaling

Creditkaarten:

  • MasterCard
  • Visa
  • American Express

Online betalingen

  • Paypal

Kan ik betalen via overschrijving?

Ja, geen probleem. We raden u echter ten zeerste aan om een ander betaalmiddel te kiezen om de orderverwerking te bespoedigen en de administratieve werkzaamheden te verminderen.

Kan ik een factuur krijgen?

Ja, en u hoeft er niets voor te doen. Wanneer u zich registreert om de bestelling te plaatsen, wordt u gevraagd uw factuuradres in te voeren. Dit adres kan verschillen (of niet) van uw bezorgadres.

Wanneer u deze informatie invoert, moet u alle velden correct invullen, inclusief het btw-nummer als u er een hebt.

Al onze bestellingen worden vergezeld van volledige facturen.

U kunt ook de hele geschiedenis van uw facturen bekijken in uw accounts op de Enolia-website.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gevalideerd?

Nadat uw betaling is bevestigd door onze bankpartner, wordt uw bestelling automatisch gevalideerd en bevestigd. U ontvangt dan een bevestigingsbericht op het scherm en vooral een bevestigingsmail met het unieke referentienummer van uw bestelling. U kunt op elk moment uw huidige bestellingen en de geschiedenis van al uw bestellingen bekijken in uw persoonlijke account.

Als u deze e-mail niet ontvangt, controleer dan uw spam-map. Neem contact met ons op als u het niet kunt vinden.

Wat te doen bij een fout in u bestelling?

We doen er alles aan om uw bestellingen zo zorgvuldig mogelijk te verwerken. Maar een fout kan altijd ons logistieke proces binnendringen. Neem bij een fout of probleem met uw bestelling onmiddellijk contact met ons op via de site of, tijdens openingstijden van de winkel, telefonisch op 010 / 40.01.99 en wij zullen u onmiddellijk helpen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Als de items van uw bestelling in onze winkel op voorraad zijn, wordt de bestelling direct voorbereid en wordt u binnen maximaal 7 werkdagen (soms veel minder!) Geleverd.

Als bepaalde artikelen niet op voorraad zijn, ontvangt u uw bestelling binnen maximaal 14 werkdagen.

We doen er altijd alles aan om de deadlines te verkorten. In tegenstelling tot andere webwinkels die wijn verkopen zoals ze nagels of smartphones verkopen, behandelen we wijn op een volledig geautomatiseerde manier met het grootste respect en behandelen we flessen en koffers uitsluitend handmatig. Dit kan de logistiek soms een beetje vertragen, maar het is een garantie voor onze klanten dat Enolia-producten met respect en voorzichtigheid zijn behandeld.

Wat als mijn pakket beschadigd is?

Wanneer u uw bestelling ontvangt, als de verpakking schade heeft opgelopen of als u niet in perfecte staat lijkt, moet u dit aan uw bezorger melden, zodat hij het in zijn systeem kan noteren. Als flessen duidelijk gebroken zijn, moet u het pakket weigeren en verzoeken dat het aan de afzender wordt geretourneerd.

Als dit gebeurt, neem dan rechtstreeks contact met ons op zodat we een omruiling of terugbetaling kunnen regelen.

Wat zijn de verzendmogelijkheden?

Als u woonachtig bent in België heb je de volgende mogelijkheden:

  • Uw bestelling volledig gratis ophalen in de winkel;
  • uw bestelling rechtstreeks bij u thuis of op kantoor laten bezorgen;
  • uw bestelling laten afleveren op een bpost-relaypunt;
  • uw bestelling laten bezorgen bij een bpost-pakketdistributeur (pakjesautomaat)

Als u in Frankrijk woont, kunt u uw bestelling rechtstreeks bij u thuis of op kantoor laten bezorgen.

De levering is gratis vanaf 250 € aankoop op onze site.

Is de levering gratis?

In internet commerce is levering eigenlijk nooit gratis ... de verkoper die aangeeft dat levering gratis is, neemt de kosten van deze levering gewoon op in zijn verkoopprijs.

Veel e-commerce wijnverkoopplatforms doen dit en maken daarom winst op wijnverkoop en logistiek.

Bij Enolia hebben we de weddenschap aangegaan om u wijn tegen een betaalbare en eerlijke prijs te verkopen en geen transport te verkopen. We weten echter dat transport in de wijnsector erg duur is, omdat het product per definitie kwetsbaar, zwaar en ingewikkeld is om te verpakken en te transporteren. 

We bieden daarom een eenvoudig beleid voor bezorgkosten. Al onze leveringsprijzen staan ​​vermeld op onze pagina "leverings- en transportkosten".

* prijs inclusief verpakking, handling en transport door onze partner bpost.

U zult begrijpen dat hoe meer u bestelt, hoe meer u wordt beloond voor de prijs van uw bestelling.